Ik hoor u al denken, tis december en ze zijn daar met hun goede voornemens. Mijn goede voornemens staan dus los van het nieuwe jaar, dit bericht had ik echt even goed in september of april kunnen posten. Het werd gewoon tijd om iets te doen aan mijn eetpatroon en eerlijk is eerlijk aan mijn gewicht. Het is nooit een slecht moment om iets aan je gezondheid te doen.

gezondheid

Gewicht

Momenteel zit ik op het gewicht dat ik had voor de twee zwangerschappen. Die zwangerschapskilo’s eraf krijgen waren niet zo moeilijk. Om de volgende en extra’s kilo’s eraf te krijgen moet ik duidelijk meer moeite doen. Je mag zo niet focussen op dat getal op de weegschaal, dat weet ik ook wel. Het liefst wil ik toch nog 10 kilo kwijt willen en als het kan nog net iets meer.

Volgens mijn BMI, zou ik 18 kilo moeten verliezen om gezond te zijn. Dat klinkt echt zoveel, dus daarom dat ik wil beginnen met 10 kilo. Niet meteen alles willen.

Beweging

Naar de fitness gaan is dus niets voor mij, dus ik probeer meer beweging in mijn dagelijkse routine te krijgen. De pogingen die ik ondernam om een sport te vinden die me ligt zijn niet meer op twee handen te tellen. Fitnessen, lopen, zwemmen, … niets dat ik langer dan een maand kon volhouden. Beginnen bij de kleine dingen dus. Ik rij vaak met de elektrische fiets en in plaats van op turbo stand te rijden, ga ik nu meer op eco stand rijden. Ook zal ik de trap wat vaker nemen dan de lift, …

Die extra beweging tussendoor valt niet te vergelijken met effectief een sport beoefenen, maar ik bouw het rustig op. Als ik er nu volle bak aan begin, hou ik het nooit lang vol.

Voeding

Op mijn voeding letten zal het moeilijkste zijn. Niet dat ik elke dag super ongezond eet, maar zoals iedereen heb ik hier en daar slechte gewoontes die ervoor zorgen dat ik geen gewicht verlies.

Op Instagram vroeg ik om mij te spammen met jullie beste tips. Ik ga hier niets nieuw vertellen, maar ik zet even een aantal tips op een rij, het kan maar helpen.

– Heel veel drinken. Ik drink vooral (bruis)water of thee
– Vaker eten en kleine hoeveelheden
– Geen snoep of koeken kopen dan kom je niet in de verleiding
– Zorg dat je altijd soep in huis hebt. Altijd en gezonde maaltijd of tussendoortje bij de hand! Ik heb ook altijd een brik soep in de berging staan. Beter een soep uit brik, dan een broodje gaan halen.
– Als je je verstand gebruikt, weet je wel wat je wel en niet kan eten
– Probeer niets te bannen, maar zorg er gewoon voor dat de lekkernijen een uitzondering zijn

Geen idee of het mij gaat lukken, maar ik ben er alvast met goede moed aan begonnen.

X Jess

3 thoughts on “Kort intermezzo | Ik vlieg er terug in!”

  1. Nog een tip, misschien een rare, probeer geen voeding te eten die in aanraking is gekomen met plastic ( alle plastic, ook bpa-vrije!) en zeker sla, tomaten en komkommer bio te kopen. Dit om je hongerhormoon niet te laten verstoren door de hormonen die vrijkomen uit plastic en die in pesticiden zitten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.